文:MenClub 摯樂  圖:互聯網
POSTED ON 09 Jul 2020
【代替USB?】Intel宣布今年推出Thunderbolt 4 支援8K視訊 40 Gb/s 頻寬

對於電腦連接我只係識USB? 原來除左USB 4(我只識USB3.0),佢對家叫做 Thunderbolt ,而Intel剛剛公佈左最新Thunderbolt 4 規格細節,放心睇落都係同USB-C 接頭一樣,到日後你買手提電腦買電子產品見到Thunderbolt 4 就代表普及成功,你就可以扮識,都係類似USB咁的連接器標準姐,我識呀有 40 Gb/s 頻寬,可以連接8K 影像傳輸或2組4K輸出,總之即係好快囉!



今日Intel正式公開Thunderbolt 4 規格細節,維持 USB-C 接頭與 40 Gb/s 頻寬,不過可傳輸的內容就增加不少。同時Thunderbolt 4 控制晶片 JHL8000 系列同步亮相,並且發佈即將於今年下半年上市的Intel最新 Tiger Lake 筆記型電腦會成為首個整合 Thunderbolt 4 介面的平台。USB-IF 組織確認 Intel 展示的 Thunderbolt 4 實際上就是未來的 USB 4,Thunderbolt 4 就是 Intel 自己的 USB4 技術的品牌名 (咁係咪即時理解到!)。



作為最新的連接器標準,Thunderbolt 4 可以向下相容 Thunderbolt 3 和絕大多數的 USB-C 介面裝置,你的理解同過去的USB差唔多係正確,不過Thunderbolt 4 相比起所有過去的舊規格制式,有新增的重點功能,包含支援 2 組 4K 或 1 組 8K 視訊傳輸;PCIe 頻寬擴展至 32 Gb/s,可提供儲存裝置達 3000 MB/s 的頻寬。;串接 Dock 可提供多達 4 組 Thunderbolt 介面。;暫時40 Gb/s 傳輸線長可達 2 米長。據知未來甚至希望傳輸線長可擴及 5~50 米。當然作為全新開發的界面,肯定要壓低成本問題,他日做到所有機器都可以支援應用,否則數據能力有幾高階優勢,一個字「貴」無法普及都係無用!


未來科技應用會行得幾遠,近幾年又會有咩野突破就要睇實所有科技相關的配件同硬體的改革,起碼我知傳輸速度愈來愈快,有愈來愈多的可能性出現。做人唔好Out,認住Thunderbolt 4係新型通訊埠(port)!!